2018. március 27., kedd

Stefan Ahnhem: A fantom




"Egy technikatanár saját tantermében lesz brutális gyilkosság áldozata. A gyilkos egy 1980-as évekből származó osztályképet helyez a holttest mellé, amelyen az áldozat arcát fekete tussal áthúzta.
Fabian Risk évekig a stockholmi rendőrség alkalmazásában állt, most pedig családjával hazatér szülővárosába, Helsingborgba. Ám alig érkeznek meg új házukhoz, főnöke máris megjelenik, és bevonja őt a nyomozásba: az áldozat ugyanis Fabian egyik régi osztálytársa. De hamarosan kiviláglik, hogy a technikatanár korántsem az utolsó áldozat, a gyilkosság pedig egy ördögi pontossággal kitervelt gyilkosságsorozat része."





Régóta olvasok krimit, beleértve a skandináv krimiket is, de ilyen még nem került a kezembe.
Először is nekem túl elhúzott volt, a végén már előre lapoztam, mert nem bírtam kivárni mire eljut a megoldáshoz.
A másik pedig, hogy kicsit túl sok volt a brutalitás benne, de hogy pozitívat is mondjak róla a hangulata és az, hogy miután letettem a könyvet utána is még eszembe jutott a történet abszolút pozitív és mégiscsak tud valamit az író.
Természetesen ez is sorozat lesz, azt viszont még nem tudom, hogy folytatom e. A főszereplőt -Fabian Risk- megkedveltem, úgyhogy lehetséges.
Aki bírja a brutális krimiket és van türelme kivárni a végkifejletet, annak csak ajánlani tudom.

Értékelés: 5/3,5
Kiadó: Animus, 2017
Fordította: Annus Ildikó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése